راهنماي استفاده از اتوي مو
پوست
پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا

راهنماي استفاده از اتوي مو

اتوي مو

بر خلاف سال ها پيش كه موهاي فر مد بود، چند سالي است كه هر چقدر موهاي صاف تر و يك دست تري داشته باشيد، براي رفتن به يك مهماني زنانه مشكل كمتري داريد. ولي بسياري از محصولات جديد، كار خانم هايي را كه موهاي فر و مجعد دارند، راحت كرده است. دو نمونه از محصولاتي كه مي توان با آن ها در خانه موهايي صاف را براي خود فراهم كرد: اتوي مو و سشوار است. اگر شما هم از گروه خانم هايي هستيد كه هر روز اتوي مو دست تان است، يك لحظه صبر كنيد، دست نگه داريد و توصيه هاي ما را درباره ي استفاده ي صحيح از اتوي مو بخوانيد.

اگر موهايتان مش يا رنگ شده است

موهاي طبيعي در برابر حرارت اتوي مو مقاومت بيشتري دارند، ولي اگر شما موهايتان را رنگ، فر، مش يا هاي‌لايت كرده‌ايد، بايد در استفاده از اتوي مو دقت بيشتري به خرج دهيد.

درباره ي موهايي كه به نوعي تحت تاثير مواد شيميايي قوي كه در آرايشگاه‌ها براي تغيير رنگ مو استفاده مي‌شوند، قرار گرفته‌اند و به نوعي آسيب ديده‌اند، حرارت اتوي مو ممكن است سبب آسيب بيشتر و حتي خشك شدن و ريزش اين موها شود. بنابراين اگر موهايتان را مش، فر و دكلره كرده‌ايد، تا حد امكان از اتوي مو استفاده نكنيد.

اگر هم مجبور شديد از اتوي مو براي صاف كردن موهايتان استفاده كنيد، آن را خيلي كم استفاده كنيد. همچنين درجه اتوي مو را روي حرارت‌هاي پايين‌تر تنظيم كنيد.

استفاده از اتوي مو روي موهاي مصنوعي

اين روزها بعضي از خانم‌ها در لابه‌لاي موهايشان، موهاي اكستنشن(مصنوعي) را اضافه كرد‌ه‌اند و از كلاه گيس‌ها براي پر پشت‌تر نشان دادن موهايشان استفاده مي‌كنند.

اتو كردن اين موهاي مصنوعي دقت بسيار بيشتري نياز دارد، براي اين كه اگر شما اين موها را با همان درجه حرارت اتوي مو كه موهاي طبيعي را با آن اتو مي‌كنيد، صاف كنيد و يا با همان دفعات آن ها را صاف كنيد، امكان سوختن و آسيب ديدن اين موها وجود خواهد داشت. براي اين كه اين موها آسيب نبينند و سالم باقي بمانند، حرارت اتوي مو را هنگامي كه آن را روي اين دسته از موها مي‌كشيد، كاهش دهيد و از طرف ديگر، دفعات كمتري اين موها را لاي چنگك‌هاي سراميكي اتوي مو قرار دهيد.

مو

اين توصيه‌ها را جدي بگيريد

1- موهاي تميز را اتو كنيد:

بهتر است هنگامي كه موهايتان را به تازگي شسته‌ايد و تميز كرده‌ايد، از اتوي مو براي حالت دادن و صاف كردن موهايتان استفاده كنيد. وقتي موهايتان چرب است و چند روزي است حمام نرفته‌ايد، اگر از اتوي مو استفاده كنيد، اين چربي‌ها و آلودگي با حرارت اتو به خورد موهايتان مي‌روند و موهايتان آسيب مي‌بينند.

2- سشوار بكشيد:

پس از صاف و يك دست كردن موهايتان با اتوي مو، روي آن ها سشوار بكشيد. ولي به جاي استفاده از باد داغ سشوار، از باد سرد آن استفاده كنيد. اين كار موهاي شما را براق‌تر مي‌كند و در عين حال چون از باد گرم سشوار استفاده نكرده‌ايد، باز هم به نفع سلامت موهايتان كار كرده‌ايد.

3- پيش از‌ آن شانه كنيد:

براي اين كه حرارت اتوي مو كمتر روي موهايتان باقي بماند، پيش از اتو كردن موهايتان، آن ها را شانه كنيد. حتما قبول داريد كه اتو كردن و صاف كردن موهاي شانه شده بسيار راحت‌تر از موهاي نامرتب و درهم است. شما در اين صورت مي‌توانيد دفعات كمتري اتوي مو را روي موهايتان بكشيد.

4- شب بهتر از صبح:

بهتر است شب به حمام برويد و موهايتان را بشوييد و تميز كنيد و سپس آنها را با اتو صاف كنيد و به رختخواب برويد، چون اين كار موجب مي‌شود صبح موهاي مرتب تر و زيباتري داشته باشيد. اگر با موهاي خيس و نامرتب بخوابيد، صبح روز بعد بايد مدت بيشتري را براي صاف كردن موهايتان با اتوي مو صرف كنيد و به طور مسلم، موهايتان حرارت بيشتري خواهند ديد.

5- از ژل استفاده كنيد:

براي اين كه موهايتان بهتر حالت بگيرند، هر بخشي از آن را كه مي‌خواهيد اتو بكشيد، ژل بزنيد، اين كار موجب مي‌شود موهايتان بهتر حالت بگيرند و زيبا و براق نيز به نظر بيايند.

روش صحيح استفاده از اتوي مو

اگر شما از اين روش‌ براي اتو كردن موهايتان استفاده كنيد، علاوه بر اين كه موهايي صاف و براق خواهيد داشت، موهايتان سالم نيز مي‌مانند:

1- پس از شستن موهايتان و خارج شدن از حمام، موهايتان را با حوله‌اي خوب خشك كنيد.

3- سپس با يك شانه و با كمك دستان‌تان موهايتان را شانه كنيد و آن ها را صاف كرده و يا به صورت حلقه‌‌حلقه شكل دهيد.

3- از اتوي مو براي صاف كردن موهايتان استفاده كنيد. فراموش نكنيد شما نبايد بيش از پنج دقيقه اتوي مو را روي موهايتان نگه داريد.

دكتر گلرخ ثريا

ريزش مو



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





جمعه 17 شهريور 1391برچسب:, :: 21:1 :: نويسنده : مرتضی حسینی





فروتل
درباره وبلاگ

پوست،پوست صورت،روشن شدن پوست،پوست زیبا
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پوست و آدرس poost.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 155
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

تماس با ما